“Büszke vagyok az üzletre!“ - évzáró beszélgetés a Figaro Bűvészbolt tulajdonosával
“Büszke vagyok az üzletre!“ - évzáró beszélgetés a Figaro Bűvészbolt tulajdonosával
Miközben a hivatásos előadóművészek sosem látott nehézségekkel néztek szembe, sok fiatal újrakezdte a bűvészkedést a pandémia alatt. Az új esztendőre ambiciózus terveket szövöget a Figaro, ismét lesz például videós bűvészverseny is. Az év utolsó napján Szabó István, a Figaro Bűvészbolt tulajdonosa beszél az elmúlt egy év történéseiről és jövőbeli terveiről.
Milyen volt szerinted ez az év?
Ez egy nagyon nehéz év volt, ahol egyik pillanatról a másikra minden bizonytalanná vált körülöttünk. És itt nem elsősorban a Bűvészboltra gondolok: ha körbenézek a közvetlen környezetemben, sok rossz dolgot látok és ezért is nem akarok panaszkodni. A Bartókon a környező üzletekben jóideje ugyanazok a szomszédaink, szeretjük őket, jóban vagyunk. Az egyik bolt megszűnt, a másik boltban azon gondolkodnak, hogy lehetne a lehető legkisebb kárral véglegesen bezárni az üzletet, a harmadik bolt tulajdonosa pedig esténként felveszi a Netpincéres piros munkaruhát, hogy fenn tudja tartani az üzletét és magát. Rossz ezt látni.
És a bűvészekkel mi a helyzet?
Nyilván nem jobb a helyzet a bűvészek és az előadóművészek között sem: lehet valaki az ország egyik legtehetségesebb bűvésze, lehet ebben egy csomó munka, energia, kitartás és pénz, évtizedek kemény munkájával felépített karrier és egzisztencia, most – remélhetőleg csak átmenetileg – minden kártyavárként omlik össze. Sokakkal beszélgettem a szakmából és az átmeneti hónapokban többen is civil foglalkozás után néztek. Olyan tehetséges előadóművészek, akiknek csak és kizárólag a színpadon lenne a helyük. De ez az újratervezés éve volt. Ehhez képest én nem panaszkodom: bár tavasszal a szabályozások szerint két hónapig zárva kellett lennünk és ez természetesen fájt nekünk, nálunk megy tovább az élet. Persze, másképp, mint ahogy terveztük. Viszont meg szeretnék osztani az olvasókkal egy fontos gondolatot: amit az emberek tehetnek, ha van pénzük, menjenek, vásároljanak és költsenek magyar kisvállalkozásoknál. Oké, lehet, hogy egy amerikai, esetleg kínai webshopban megtalálsz valamit mondjuk tíz forinttal olcsóbban. De az a webshop nélküled is jól van és profitot termel – szemben a magyar kisvállalkozással.