Így érinti a Figaro Bűvészboltot a járványhelyzet! - interjú az üzlet tulajdonosával​

Így érinti a Figarot a járványhelyzet - interjú az üzlet tulajdonosával

“Lényegében teljesen eltűntek a vásárlóink“ – így jellemezte Szabó István (a Figaro Bűvészbolt tulajdonosa) a járványügyi veszélyhelyzet első heteit, akit a Mit Lépnél? online podcastműsorban kérdeztek arról, hogyan vészeli át a vírust az ország legrégebbi bűvészboltja. Szabó az interjúban elmondta, az üzlet jelenleg webshopként működik, április második hetétől már szépen elkezdett nőni az online értékesítések száma, továbbá megosztotta véleményét a rendezvényes piac rövidtávú jövőjéről is.

Az üzlet tulajdonosa Rédl Ádám műsorvezetőnek elmesélte, mi történt a járványügyi veszélyhelyzet kihirdetését követően, de még a kijárási korlátozások bevezetése előtt. “Az elején még nyitva lehettünk tíztől háromig, de eltűntek a vásárlóim, még mielőtt bevezették volna a kijárási korlátozásokat: az emberek nem mernek úgy költeni, talán inkább a legfontosabb dolgokra költenek, illetve próbálnak tartalékokat felhalmozni és ebbe a bűvészkellék nem tartozik bele.“ Szabó hozzátette, hogy “a vásárlóim egy része profi bűvészek, akiknek most biztosan nem használódik el a kellékük: hol használódna el, ha nincsenek fellépések.“ 

Szabó István a Mit lépnél? adásában azt is elmondta, hogyan látja a rövidtávú jövőt. “Nekem is nulla darab fellépésem van, nincsenek rendezvények. Ráadásul a kétezernyolcas gazdasági válság is megmutatta azt, ha a cégek a költéseiket valahol visszafogják, akkor az a céges rendezvények piaca. És ezek jelentik a legtöbb bevételt a bűvészek számára, nekem is a legtöbb műsorom decemberben van. Egy részét biztos nem tartják meg decemberben.“

A teljes beszélgetés – amelyben szó esett Kaszányi Roland új kezdeményezéséről és a Figaro Futár szolgáltatásról is – 1:13:48-tól hallgatható meg a Mit lépnél? podcast legfrissebb adásában, az epizód elérhető a legismertebb podcast felületeken, így a Spotify-on és az Apple Podcastok alkalmazásban, illetve az alábbi YouTube videóban.